MESLEKSEL BECERİ EĞİTİMLERİ

M.S.K.Ü. TIP FAKÜLTESİ MESLEKSEL BECERİ EĞİTİMLERİ:
Mesleksel Beceriler Laboratuvarlarında Dönem I, II ve III’te bir eğiticinin eşlik ettiği küçük gruplarda ilgili beceriye ait maket ve modeller kullanılarak yapılmaktadır.
Bir becerinin öğretim süreci şu şekilde basamaklandırılır;
  1. Becerinin gösterilmesi (demonstrasyon),
  2. Her öğrencinin kendisinin uygulama yapması,
  3. Her öğrenciye uygulama sonrası bireysel geri bildirim verilmesi ve ard arda pekiştirme amaçlı uygulamalar yapılması.
Mesleksel beceri eğitimlerinde öğretim üyeleri (eğiticiler), yetiştirici rollerini (koçluk) üstlenmektedir.
Öğretim üyelerine klinik beceri eğiticiliği ile ilişkili bilgi ve beceriler
“Eğitim Becerileri Eğitimi” kursu ile kazandırılmaktadır.
Mesleksel beceri öğretim sürecinde, beceri adımlarının tanımlandığı “Mesleksel Beceri Rehberleri” kullanılmaktadır. “Mesleksel Beceriler Komisyonu” koordinatörlüğünde ve ilgili disiplinlerle işbirliği içinde mesleksel beceri rehberlerinin yer aldığı “Tıp Fakültesi Öğrencileri İçin Mesleki Beceriler Uygulama Rehberi” hazırlanmış ve basılmıştır.
Öğrenciler uygulama dışında da mesleksel beceri laboratuvarını kullanabilmektedirler. Mesleksel beceri uygulamaları programda görüldüğü şekliyle küçük gruplarda yapılmaktadır. 25-30 kişilik gruplar kendi içinde ayrıca 3 gruba bölünüp bir eğitici ve 8-10 kişilik küçük gruplar şeklinde yapılmaktadır. Mesleksel beceri uygulamalarında öğrencilerin sürece aktif katılımının sağlandığı bir eğitim ortamı sağlanmıştır. Uygulama öncesinde uygulama adımlarını tek tek açıklayan bir eğitim rehberi dağıtılmaktadır. Bu eğitim rehberinde yer alan ilgili beceriye yönelik adımlar tek tek okunmakta ve eğitici bu adımları tek tek uygulayarak öğrencilere göstermektedir. Bu arada dikkat edilmesi gereken noktalar vurgulanmaktadır. Eğitici bu beceriyi gösterdikten sonra her öğrenciden bu uygulamayı rehberde açıklandığı şekliyle adım adım yapmasını istemektedir. Öğrenci uygulamayı yaparken eksik veya düzeltilmesi gereken noktalar söylenmekte ve iyi yapılan ve geliştirilmesi gerekenlerle ilgili geribildirim verilmekte ve tekrar yapması sağlanmaktadır. Uygulama sürecinde öğrencilerin soruları cevaplanmaktadır. Beceri uygulaması doğru yapılana kadar gerekirse defalarca tekrar edilmekte böylece her öğrencinin uygulamayı tam olarak öğrenmesi ve uygulayabilmesi sağlanmaktadır.