EĞİTİM DÖNEMLERİNE GÖRE MSKÜ TIP FAKÜLTESİ MEZUN YETERLİKLERİNİN ÖĞRENİM DÜZEYLERİ VE CANMEDS İLE EŞLEŞTİRİLMESİ
|
YETERLİK |
Eğitim Dönemleri |
CanMEDS |
|
I - III |
IV - V |
VI |
|
HEKİM |
|
|
|
|
1.1 Yüksek nitelikli ve güvenli birey ve toplum odaklı tıbbi bakım sunmak için tıbbi bilgileri, klinik becerileri ve profesyonel tutumları uygulayarak tüm yeterlik rollerini bu rolde bütünleştirir. |
1,2S |
2 |
3,4 |
1.1 |
1.2 Tıbbi bakım süreçlerinde bilgi toplayıp yorumlar, klinik karar verir, tanısal ve tedaviye yönelik girişimleri gerçekleştirir. |
1,2S |
2,3 |
3,4 |
1.3 |
1.3 Etik değerleri gözetir, sağlık yönelimli, birey ve toplum odaklı sağlık hizmeti sunabilmek için fakülte mezuniyet hedeflerinde tanımlanan rolleri birleştirerek etkin şekilde çalışabilir. |
1 |
2,3 |
3,4 |
2.2 |
1.4 Birinci basamaktaki hekimlik uygulamalarının gerektirdiği temel, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri, becerileri ve tutumları edinir ve bunları geliştirerek hekimlik yaşamı boyunca kullanmaya devam edebilir ve bunu kayıt altına alabilir. |
1,2S |
2 |
3,4 |
2.3 |
1.5 Hastalarını bütüncül bir yaklaşımla değerlendirerek birinci basamağa özgü koruyucu, tedavi edici ve rehabilite edici hekimlik uygulamalarını etkin bir şekilde yerine getirebilir. |
1 |
2 |
3,4 |
4.1 |
1.6 Kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek, gereken durumlarda, diğer sağlık çalışanlarından uygun şekilde yardım isteyip kullanabilir. |
1 |
2,3 |
3,4 |
5 |
PROFESYONEL |
|
|
|
|
2.1 Tıp mesleğinin etik ilkeler, fedakarlık, empati, duyarlılık, hesap verebilirlik, dürüstlük, yüksek ahlak ve bilimsel yönteme bağlılık gibi temel ögelerini benimser. |
1 |
2 |
3,4 |
1.1 |
2.2 Hastanın ve toplumun iyiliğinin hekimin önde gelen sorumluluğu olduğunu kavrar. |
1 |
2 |
3,4 |
- |
2.3 Hekimin görevinin hastanın ve toplumun sağlığını ilgilendiren konularda onu bilgilendirmek, eğitmek ve dileklerini gözetmek olduğunu bilir. |
1 |
2 |
3,4 |
- |
2.4 Üstlerine saygı göstermeli, meslektaşları ve diğer çalışanlarla sağlıklı ilişkiler kurar ve pozitif bir çalışma ortamı geliştirir. |
1 |
2 |
3,4 |
3.2 |
BİLİMSEL |
|
|
|
|
3.1 Tıp araştırmalarında bilimsel metodolojinin güç ve sınırlarını kavrayabilir. |
1 |
2,3 |
3,4 |
4.1 |
3.2 Temel ve klinik sorunlarda analitik yaklaşım, yaratıcılık ve araştırmaya yönelik bakış açısı geliştirebilir. |
1 |
2,3 |
3,4 |
4.4 |
3.3 Biyomedikal bilgiyi etkin bir biçimde derleyebilir, organize edebilir ve yorumlayabilir. |
|
1,2 |
2 |
4.5 |
3.4 Çağdaş teknoloji ve elektronik veri kaynaklarını araştırma ve hasta bakımı amaçları için kullanabilir. |
|
1,2 |
2 |
- |
İLETİŞİMCİ |
|
|
|
|
4.1 Hekimler, hasta odaklı bir yaklaşımla hastalarının gereksinimleri, hastalar, aileleri ve çevre ile iletişimde içten, duyarlı ve empatik bir yaklaşımı benimserler. |
1,2S |
2 |
3,4 |
1.1 |
4.2 Farklı yaş grupları, kültürel ve sosyal gruplardan insanları anlamakta iletişim becerilerini kullanırlar. |
1,2S |
2,3 |
4 |
4.1 |
4.3 Doğru yazılı ve sözel iletişim alışkanlıkları kazanırlar, bilgiyi açık ve anlaşılabilir biçimde sunabilirler. |
1 |
2,3 |
4 |
4.2 |
4.4 Öğrenciler , meslek grupları ve üstleriyle yapıcı iletişim kanalları kurabilirler. |
1 |
2,3
|
4 |
1.1 |
4.5 İnsanlara öğretim yapabilecek temel becerileri ve pozitif yaklaşımı benimserler. |
1,2S |
2 |
3,4 |
3.1 |
EKİP ÜYESİ |
|
|
|
|
5.1 Meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile koordinasyon içinde çalışır |
|
1 |
1,2 |
1.1 |
5.2 Ekip olma bilincine zarar verecek davranışlardan kaçınır, ekip ruhunu kuvvetlendirecek önlemleri alır. |
1 |
2 |
3,4 |
2.2 |
5.3 Sağlık hizmeti sunumunda devamlılığın sağlanabilmesi için çalışma arkadaşlarıyla kuvvetli iletişim halinde bulunur. |
1 |
2 |
3,4 |
1.3 |
LİDER |
|
|
|
|
6.1 Bulunduğu sağlık organizasyonları içinde sağlık hizmeti sunumunun iyileştirilmesinde öncü rol alır. |
1 |
2 |
3,4 |
1.1 |
6.2 Sağlık kaynaklarının yönlendirilmesinde sorumluluk alır. |
1 |
2 |
3 |
2.1 |
6.3 Çalışma arkadaşlarına rol-model olur, ilham verir ve onları motive eder. |
1 |
2 |
3,4 |
3.1 |
SAĞLIK SAVUNUCUSU |
|
|
|
|
7.1 Ulusal ve uluslararası düzeyde önemli sağlık sorunlarını bilir, takip eder, müdahale programları geliştirebilir ve uygulayabilir. |
1,2 |
2,3 |
3,4 |
1.3 |
7.2 Doğal afetler, savaşlar, göçler, salgınlar ve çevresel faktörlerin insanlar, toplumlar ve ülkelerin sağlığı üzerindeki etkilerini belir, müdahale programları geliştirebilir ve uygulayabilir. |
1,2 |
2,3 |
3,4 |
- |
7.3 Mortalite ve morbidite, akut ve kronik hastalıkların epidemiyolojisi ve gelişen hastalıkların kontrol ve önleme stratejilerini izleyebilir. |
1,2 |
2,3 |
3, |
2.2 |
TEKNOLOJİ OKURYAZARI |
|
|
|
|
8.1 Mesleği ile ilgili tedavi ve izlemde teknolojik değişimleri takip eder ve uygular. |
|
1,2 |
3,4 |
- |
8.2 Teknolojiyi kendi günlük hekimlik mesleğinde uygular. |
1 |
2
|
3,4 |
- |
8.3 Veri toplama, bilgiye ulaşma, iletişim ile tanı ve tedavi girişimlerinde teknolojiyi takip eder ve uygulayabilir. |
1,2 |
2 |
3,4 |
- |
8.4 Hasta tıbbi bilgilerini toplamada elektronik veri sistemlerini etkin bir biçimde kullanabilir. |
1,2 |
2 |
3,4 |
- |
Öğrenim düzeyleri:
1: Bilgi, beceri ve tutum kazanma;
2: Bilgi, beceri ve tutumları yeterliklere dönüştürme; Gerçek klinik ortamlarda yeterlik;
2(S): Simüle ortamlarda (model, maket, simüle hastalar, vb.) yeterlik;
3: Yeterliklere uygun davranışlar sergileme ve hekimlik uygulamaları yapma (Yeterliklere uygun performans sergileme);
4: Profesyonelliğe yönelik mesleki ve insani değerleri içselleştirme |
|
|
|
|